سیستم یکپارچه کارگوSV-Group
Image

چرا محصول کارگو SV-Group ؟

از آن جایی که در میان نرم افزارهای تولید شده در کشورمان در حوزه خدمات بازرگانی، لجستیک،حمل و نقل بار محصول پر رنگی که به صورت تخصصی برای رفع نیاز ها و مشکلات این حوزه ها تولید نشده است و یا اگر اندک محصولاتی هم به چشم می خورند به صورت جامع پاسخگو نیستند ،در این راستا SV-Group مفتخر به تولید سیستم یکپارچه کارگو برای شرکت های فعال دراین حوزه ها می باشد. از مهمترین قابلیت های نرم افزار کارگو می توان به مهیا بودن آن در بستر وب اشاره کرد. همچنین این سیستم با دید یکپارچگی با دیگر محصولات SV-Group مانند سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و سیستم گزارش ساز پویا تولید شده است.در زیر به مشکلات اساسی حوزه های ذکر شده اشاره شده است که نرم افزار کارگو SV-Group به خوبی نیاز ها و مشکلات مطرح شده را برطرف کرده است.

مقدمه

توزیع‌ کالاها از مبدا تولید تا رسیدن‌ به‌ دست‌ مصرف‌کننده‌ نهایی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ جزء مهم‌ از تولید ناخالص‌ ملی‌ کشورها مبدل‌ شده‌ است‌. با توجه‌ به‌ این‌ مهم‌، فعالیت‌های‌ لجستیکی‌ بر میزان‌ نرخ‌ تورم‌، نرخ‌ بهره‌وری‌، نرخ‌ سود و هزینه‌های‌ مربوط‌ به‌ انرژی‌ و دیگر خصوصیات‌ اقتصادی‌ تأثیرگذار است‌. مدیران‌ مؤسسات‌ تولیدی‌ و صنعتی‌ و همین‌طور سازمان‌های‌ خدماتی‌ بر این‌ باورند که‌ سیستم‌ لجستیک‌ چیزی‌ فراتر از مجموعه‌ای‌ از کارکردها و وظایف‌ گسسته‌ است‌. مفهوم‌ کارآمدی‌ که‌ طبق‌ آن‌ نیازمندی‌های‌ مشتری‌ بایستی‌ به‌ مقدار مناسب‌، در مکان‌ مناسب‌ و زمان‌ مناسب‌ به‌ دست ‌مشتری‌ رسانده‌ شود، تأثیر گسترده‌ و عمیقی‌ بر تعادل‌ مؤسسات‌ به‌ صورت‌ کلی‌ و همین‌طور سیستم‌ اقتصادی‌ در سطح‌ ملی‌ و بین‌المللی‌ گذاشته‌ است. همچنان که رقابت جهانی تر می شود؛ نوآوری و خلاقیت نیز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجیره تأمین - زنجیره تأمین جابجا می شود. افزایش مزیت رقابتی تنها در صورتی حاصل می شود که تمامی بازیگران زنجیره تأمین کاملاً با یکدیگر هماهنگ باشند.


مدیریت زنجیره تأمین در برگیرنده تمامی برنامه ریزی ها و مدیریت فعالیت هایی است که در تدارک ، تأمین ، تبدیل و هماهنگی های لجستیکی می باشد. از این منظر، مدیریت زنجیره تأمین شامل همکاری و هماهنگی با شرکای زنجیره نیز که می توانند تأمین کنندگان، واسطه ها، ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث و مشتریان باشند ، خواهد بود . در واقع مدیریت زنجیره تأمین، وظیفه یکپارچه سازی عرضه و تقاضا در داخل و میان شرکت ها را بر عهده دارد. مدیریت لجستیک بخشی از مدیریت زنجیره تأمین است، که وظیفه اصلی آن برنامه ریزی، اجر ا وکنترل جریان مستقیم و معکوس مواد ، کالاها و اطلاعات مرتبط و ذخیره سازی آنها به گونه ای کارا و اثر بخش میان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتری می باشد. لجستیک شامل یکپارچه سازی اطلاعات، حمل و نقل، موجودی، انبار، جابجایی کالا و بسته بندی می باشد. لجستیک به دلیل ماهیتش اغلب مترادف با فعالیت توزیع، هم برای توزیع فیزیکی محصول، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت خط لوله و هم برای تامین و حمل و نقل می آید. توضیحات بکاررفته، برای تعریف اولیه لجستیک، مشابه می باشد. برای نمونه، لجستیک به معنی اخذ کالای موردنظر در زمان و مکان مناسب و وضعیت مورد نیاز مشتریان می باشد.


در اصلاح عموم، فرم بسیار معمول لجستیک بصورت تجارتی برپایه حمل محموله های بزرگ از اقلام در اندازه مورد نظر مشتری درمکان جغرافیایی خاص می باشد. همچنین محموله ها معمولا بوسیله کانتینر، بارگیر و بوسیله اقلام یا بسته های اختصاصی ردیابی می شوند. عملیات لجستیک ممکن است بصورت مفهومی به عنوان زیرمجموعه ای از مفاهیم تجارت و عملیات سازمانی دیده شود. امروزه مدیران بصورت فزاینده ای با چالشهای پیشرفت عملیات لجستیک در سازمانهایشان مواجه هستند . هنگامیکه یک شرکت بااین چالش مواجه می شود و ریسک پیشرفت آن را می پذیرد، مدیران آن باید رهبری روند تغییرات را بعهده گیرند . مزیت لجستیک،مدیران و دیگران را برمی انگیزد تا عوامل تغییرات لجستیک را بپذیرند.


لجستیک الکترونیکی

لجستیک الکترونیکی

لجستیک الکترونیکی، مجموعه اقداماتی است که بر روی شبکه اینترنت صورت گرفته و کارخانجات پراکنده، کامیونها، کشتی ها،انبارها و کاربران نهایی را در زمان به هنگام، به یکدیگر مرتبط می سازد. مجموعه اقدامات زنجیره تامین، تمایل به پراکندگی درقسمتهای مختلف شرکت دارند و لجستیک الکترونیکی بر روی یکپارچگی عملکردهای متعدد شرکت، پافشاری می ورزد. لجستیک الکترونیکی، چیزی بیش از حمل و نقل بوده و شامل طیف وسیعی از رویه هایی است که در تامین کالاها و مواد اولیه وجوددارد. این رویه ها شامل، سفارش تدارک و تامین، مدیریت موجودی، انبارداری و توزیع، کارآیی حمل و نقل ، برنامه زمانبندی حرکت محموله ، مدیریت بازده و خدمات مشتریان است. ارتباطات، می بایستی به هنگام بوده و اطلاعات ازطریق سیستم های اداری پشتیبانی گردد که درنتیجه کاهش امور دستی و دفتری هستند.



لجستیک الکترونیکی سازمانها را قادر ساخته است که با جمع آوری اطلاعات و پالایش آن (جهت تدارک و اجرا) تصویر بزرگ و دید وسیعی از شرکت را به دست آورند. از این رو، مدیریت کلیه زنجیره تامین به صورت الکترونیکی امکان پذیر بوده و سیستم لجستیکی، اقدام به تولید اطلاعاتی می کند که به عنوان بازخور به دیگر بخشهای سازمان جهت اتخاذ تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی، منتقل می شود. امروزه اینترنت، زمینه ای را برای دستیابی هرچه بیشتر به اطلاعات صحیح عرضه و تقاضا (به جای پیش بینی آن ) فراهم آورده است.


مشکلات شرکت های بازرگانی در زمینه لجستیک

امروزه، به دلیل این که شرکتهای زیادی، راه رسیدن به موفقیت را بهبود در زنجیره تامین خود تلقی کرده اند؛ لجستیک به موضوعی قابل توجه برای مدیران ارشد خصوصا مدیران حمل و نقل، تبدیل شده است . درواقع، می توان گفت که لجستیک الکترونیکی، به یک سلاح رقابتی کلیدی تبدیل گشته است.


اکثر شرکت های بازرگانی به صورت سنتی تمامی روند کار از لحظه ثبت سفارش توسط مشتری تا رسیدن کالا به مشتری مدیریت می کنند و حتی در برخی موارد هم پرسنل مجبور اند اطلاعات را در چندین نرم افزار وارد کنند که جزیره ای هستند و هماهنگی بین این نرم افزار ها کاری بسیار دشوار و ضریب خطای بالایی دارد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

مشکلات شرکت های بازرگانی در زمینه لجستیک

1- صحیح خرید نشدن کالا ها به خاطر عدم ورود اطلاعات صحیح توسط مشتریان
2- مدارک و اسنادی که نشان دهد مشتری دقیقا چه در خواستی داشته و تا زمان تایید نهایی چه تغییراتی را انجام داده معمولا موجود نیست ویا گم می شود.
3- عدم توانایی گفت و گو با مشتری و گرفتن تاییده امضای مشتری در مورد سفارشات به صورت انلاین.
4- عدم اطلاع رسانی دقیق به مشتری تا بتواند از روند سفارش تا تحویل کالای خود با خبر شود.
5- عدم اطلاع دقیق از این که چه زمانی کالا ها با چه تعدادی به انبارهای خارجی رسیدند.
6- عدم اطلاع از این که چه تعداد از کالا ها از انبار خارجی به انبار ضایعات منتقل شده اند.
7- کنترل مدیر بازرگانی روی کلیه فرایندها به نحوی که از تمامی اتفاقات با خبر باشد.
8- عدم اطلاع از پایان رسیدن زمان تحویل کالاها که به مشتری تعهد داده شده اشت.
9- عدم اطلاع از تعداد دقیق ورود و خروج و انتقال کالا در انبار ها (کاردکس کالا).
10-ایجاد سیستمی packing List برای انباردار.
11-وابستگی شدید روند کار به نیروی انسانی.
12-محاسبه وقت گیر هزینه تمام شده برای کالاهایی که در چندین بار شکسته شده اند و یا بعضی از آن ها هنوز به انبار نهایی نرسیده اند .
13-عدم دسترسی سریع به گزارش تسهیم هزینه بارها در هر زمان که نیاز باشد.
...