سیستم مدیریت ارتباط با مشتریانSV-Group

Image

چرا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان SV-Group ؟

با وجود اینکه شرکت های مختلفی با عناوین مختلفی مبادرت به ایجاد یک " سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)" نموده‌اند، SV-Group همواره سعی داشته است که با رویکرد متفاوتی به این موضوع نگاه داشته باشد. این نگاه متفاوت از شروع فعالیت ها و قبل از ایجاد سیستم، نزد مدیران و متخصصان SV-Group همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است به گونه‌ای که بتوانند در ابتدا نیازهای اساسی کسب و کار را پوشش دهند. این فعالیت ها شامل: آرشیو کردن اطلاعات مشتریان، ثبت سوابق ، دسته بندی مختلف مشتریان؛ مسیرهای ارتباطی،تحلیل های آماری از سوابق مشتریان و تولید انواع مختلف گزارش های مدیریتی متناسب با نیاز های مشتریان است. پس از ایجاد سیستم و رفع نیازهای اساسی کسب و کار، مدیران SV-Group همواره به دنبال تطبیق محصول خود با آخرین تکنولوژی های روز دنیا بوده‌اند که به حمد الهی توانسته اند در کنار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، استقرار سامانه اینترنتی برای شرکت های مشتری داشته باشند که این دو مجموعه در کنار هم بتوانند، نوع مدیریت کسب و کار ها را از حالت سنتی به سوی کسب و کار الکترونیک سوق بدهد. در کنار تمام فعالیت ها انجام شده، مهم ترین و شاخص ترین دستاوردی که می‌توان به آن اشاره کرد:

1- یکپارچگی اطلاعات بین تمام محصولات تولید شده در تمامی بخش‌ها به عنوان یک سیستم جامع 2- ایجاد گزارش در سه سطح عملیاتی، میانی و مدیریتی که می‌تواند یک راهنمای خوب با اطلاعات دقیق در فعالیت های تصمیم سازی و تصمیم گیری برای مدیران باشد. 3- مدیریت پرسنل داخلی شرکت از هر نقطه از جهان و فقط با دسترسی به اینترنت 4- استفاده از تمامی ظرفیت های فضای مجازی و زیر ساخت اینترنت به منظور جذب مشتری، ارتباط با مشتری و فعالیت های فروش.

در هنگامی که تمامی نظریه پردازان مدیریت بر این اصل تاکید کرده اند که هزینه جذب مشتری جدید به مراتب بسیار بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است، شایسته است به صورت کاملا هوشمند و سیستماتیک روابط با مشتریان را مدیریت کرد به نحوی که بتوان رضایت مشتریان را همواره جلب کرد و پس از دسته بندی مشتریان بر اساس نوع رفتارشان برای هر گروه از مشتریان فعالیت های متفاوتی در نظر گرفته شود. همچنین پس از تحلیل اطلاعات مشتریان در بازه های زمانی مختلف، فعالیت های حیاتی مانند تحقیق و توسعه بازار، اعتبار سنجی مشتریان، تبیین استراتژیک سازمان و ... انجام داد.

مقدمه

در فضای رقابتی کسب و کار امروز، حفظ مشتریان موجود و ایجاد روابط بلند مدت به عنوان یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید و در موفقیت سازمان ها یکی از ارکان اصلی می‌باشد. در این فضا دیگر سرمایه های مادی و نیروی متخصص به عنوان سرمایه های اصلی سازمان ها تلقی نمی‌شوند و اطلاعات است که به عنوان اصلی ترین سرمایه برای سازمان ها محسوب می شود.

با این وجود و در عصری که اطلاعات برای سازمان ها بسیار حیاتی است، حجم داده‌ی تولید شده و تغییرات زیاد در زمان بسیار کم، چالش بسیار بزرگی برای مدیران به حساب می‌آید. اطلاعات برای سازمان ها زمانی مزیت رقابتی به همراه دارد که به هنگام، کمیاب، صحیح و درست باشد. انباشت داده و عدم استفاده‌ی صحیح و به موقع از آن ها هیچ منفعتی برای سازمان ها ندارد و آن ها را با خطرات زیادی روبه رو می سازد. پس استفاده درست از داده ها نیاز به ابزار خاص و متخصصان آن حوزه دارد. یکی از بهترین ابزار‌هایی که می‌تواند گره گشای این معضل باشد، استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است. در این سیستم کارکنان بخش های مختلف اطلاعات تراکنش های روزانه مانند: خرید، فروش، اطلاعات ورود و خروج کارکنان، اطلاعات جلسات ملاقات با مشتریان، اطلاعات مالی، اطلاعات انبار و ... را ثبت می کنند. بعد از ثبت داده‌ی بخش های مختلف، این سیستم هوشمند انواع مختلفی از گزارش ها را متناسب با آن کسب و کار تولید می کند. این گزارش ها در 3 سطح هستند که عبارتند از

1. گزارش های عملیاتی که مناسب برای سطوح پایینی هرم سازمانی می باشد که حجم گزارش زیاد و درجه اهمیت آن کم می باشد.
2. گزارش خلاصه شده سطح عملیاتی که مناسب برای مدیران میانی می باشد که اهمیت بالاتری نسبت به گزارش های روزانه دارد سازمان دارد.
3. گزارش های مدیریتی که برای مدیران ارشد و با رویکرد استراتژیک تولید می شوند که به صورت جامع و خلاصه می باشد و می تواند مبنای بسیار مهم در امر تصمیم گیری در نظر گرفته شود.

امکانات سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان SV-Group


1- تعریف پرسنل شرکت و سطح دسترسی
2- تعریف مشتریان حقوقی و پرسنل آن ها.
3- تعریف مشتریان حقیقی.
4- تعریف تامین کنندگان.
5- یکپارچه کردن مشتریانی که در سایت ثبت نام کردند و در سیستم crm توسط پرسنل ثبت شده اند.
6- تعریف محصولات و انتساب ویژگی ، لوازم جانبی، ورژن به آن محصول.
7-price List (به روز رسانی قیمت محصولات).
8- مدیریت کار : مدیر سیستم هدفی را در بازه ای تعریف میکند و متناسب با آن وظایفی را به هر فرد اختصاص می دهد.
9- مدیریت وظایف : هر شخص وارد کارتابل خود می شود و وظایفی را که در یافت کرده می بیند .پرسنل موظف به واردکردن جزئیات کار های انجام داده شده برای ان وظیفه می باشند.
10- مدیریت سابقه مشتری : پرسنل می توانند جزئیات ارتباط خود با مشتری را در سیستم ثبت کنند و شرح دهند که چه محصول و یا سرویسی به مشتری ارائه شده است.
11- استعلام قیمت از همکاران : این صفحه برای پرسنل فروش می باشد که می توانند برای بعضی از محصولات خاص که قرار است از همکاران خود تهییه کنندجزئیات دقیق را وارد کنند ودر گزارش گیری مشخص می شود محصول x از همکاران مختلف چه قیمت هایی گرفته شده است.
12-تعریف فاکتور و پیش فاکتور.
13-ارسال گروهی SMS و ایمیل .
14-امکان CallerID.
15-ماژول خدمات پس از فروش.
16-ماژول آلارم برای تاریخ های مهم.
17-کارتابل روزانه کاربران.
18-اندیکاتور نامه ها.
19- ماژول بخش بازرگانی جهت پیگیری بار و هماهنگی با بخش فروش.
19- دفتر تلفن و آدرس ها.
19- ایجا یادآوری.
19- گزارشات.
...
امکانات سیستم مدیریت ارتباط با مشتریانSV-Group